SodaStream. Zrób sobie sam

150x110

Czasy, gdy oszałamiały nas uginające się pod wielorakim towarem półki w marketach, bezpowrotnie przeszły do lamusa. Stajemy się coraz bardziej świadomi tego, czego chcemy. Wymagania rosną? Upodobania się zmieniają? To dobry czas, by zacząć nową rewolucję!

Wczoraj

Czujesz pragnienie i masz ochotę na ulubiony napój gazowany. Hm, lodówka pusta. Idziesz do supermarketu. Wrzucasz do koszyka kilka butelek i stajesz przy kasie. Czekasz. Jakaś starsza pani usilnie próbuje znaleźć w portfelu 5 groszy. Gorąco, pocisz się. Potem niesiesz siaty do samochodu. Pozostaje jeszcze tylko wnieść ciężar po schodach i można się cieszyć orzeźwieniem. Trzeba tylko pamiętać, by przyspieszyć przyjazd ekipy wywożącej śmieci. Z żółtego pojemnika na plastik „wylewa się” zawartość.

Dzisiaj

Czujesz pragnienie i masz ochotę na ulubiony napój gazowany. Idziesz do kuchni, nalewasz wodę i podchodzisz do domowego ekspresu SodaStream. Dodajesz gazu, a następnie nalewasz ulubiony smak – cola? IceTea? Z owocową nutą? Po 3 minutach pragnienie ugaszone. I tylko ekipa wywożąca śmieci zastanawia się, dlaczego Twój żółty pojemnik jest od niedawna ciągle pusty...

Inspirujące?

Świadomość jest trendy

Za wznieconą już w 45 krajach rewolucję odpowiada Soda-Club: firma produkująca ekspres do napojów gazowanych SodaStream. Jest to niewielkie i estetyczne urządzenie, pozwalające w parę chwil przygotować wodę gazowaną lub – w kolejnym kroku - napój smakowy. Użytkownik dopasowuje samodzielnie poziom nasycenia CO oraz intensywność nuty smakowej. Mało tego, do wyboru ma obecnie 10 syropów o smakach cieszących się w Polsce największą popularnością.

Rozwiązanie to wprowadza całkowitą zmianę w myśleniu o najlepszych metodach zaspokajania pragnienia. Konsument uniezależnia się od towaru na półkach sklepowych i ma możliwość indywidualnego dopasowania napoju do swoich upodobań. W bardziej komfortowy sposób zaspokaja swoje potrzeby. Jednocześnie aktywniej może przyczynić się do ograniczenia produkcji butelek PET, która w znaczny sposób wpływa na zanieczyszczenie środowiska.

Celem producentów ekspresu SodaStream jest inspirowanie konsumentów do zmian w stylu życia. Produkt wpisuje się w nurt Health&Wellness, a także „Slow Movement”, do bardziej świadomego życia. W dzisiejszym świecie obfitości ekspres do napojów gazowanych SodaStream pozwala myśleć inaczej.

O co toczy się bój?

Według firmy badawczej Euromonitor wartość rynku napojów gazowanych w 2012 roku wyniosła ok. 4,5 mld zł. W 2013 roku Polacy wypili 1,88 mld litrów. Euromonitor przewiduje, że w tym roku nastąpi wzrost do 1,89 mld litrów.

Czy Polacy wiedzą, co piją? Tak, gdyż temat zawartości cukru oraz szkodliwych substancji w napojach gazowanych jest szeroko omawiany w publicznych debatach. Rosnąca popularność napojów gazowanych wynika raczej z braku alternatywy i motywacji do zmiany dotychczasowych nawyków. Ekspres do napojów gazowanych SodaStream daje tę alternatywę. Dlaczego? Oferowane przez producenta syropy mają nawet o 2/3 mniej cukru, niż niektóre dostępne w sklepach kolorowe napoje butelkowe. Czy to nie jest dobry czas, by zrezygnować z 9 łyżeczek cukru, które często zawierają?

Warto też zwrócić uwagę na ekonomiczny aspekt użytkowania urządzenia SodaStream. Ekspres do napojów gazowanych pozwala bowiem na zaplanowanie dużych oszczędności. Przeciętnie Polak wypija rocznie zawartość ponad 60 butelek PET. Oznacza to, że inwestycja zwraca się przed upływem jednego roku.

Trzy razy „o”

Z danych firmy wynika, że w 2013 roku - dzięki użytkownikom urządzenia SodaStream - sprzedanych zostało o 4,6 mld puszek napojów gazowanych mniej, niż w roku poprzednim.

Jeden nabój ekspresu SodaStream wystarcza na przygotowanie 60 litrów gazowanego napoju, co stanowi równowartość 60 litrowych butelek lub 170 puszek. Jedna butelka karbonizująca SodaStream może być używana przez 3 lata, a po tym czasie można ją poddać recyklingowi. W tym samym czasie przeciętna polska rodzina zużywa ponad 700 butelek PET lub jeszcze więcej puszek. Użytkowanie ekspresu do napojów gazowanych daje realne korzyści, które przekładają się na ochronę środowiska. Zgodnie z zasadą firmy: „Nie sprzedajemy wody, nie sprzedajemy puszek, tylko bąbelki”. Według niej kluczem bycia odpowiedzialnym i świadomym konsumentem jest stosowanie się do praktyki „precyklingu”-  ograniczania ilości odpadów poprzez unikanie korzystania z produktów, które je w nadmiarze generują.

Pod adresem www.sodastream.com znajduje się licznik, który unaocznia o ile mniej, w każdej minucie – dzięki użytkownikom ekspresu – produkuje się puszek i butelek PET.

Również w Polsce otwarte i przyjazne podejście do kwestii ochrony środowiska może sprawić, że staniemy się bardziej świadomymi konsumentami. Amerykańskie reduce, reuse, recycle stanie się polskim ograniczaj, oszczędzaj i odzyskuj!

Nowy niezbędnik w kuchni

Ekspres do napojów gazowanych Sodastream ma bardzo prostą budowę i jest łatwy w obsłudze. Dzięki niemu w kilka sekund zmieniamy zwykłą wodę w napój gazowany o wybranym smaku. Dzieje się to poprzez nasycenie wody znajdującym się w naboju dwutlenkiem węgla. Ekspres umożliwia w elastyczny sposób dopasowanie do własnych preferencji poziomu nagazowania napoju. Do wyprodukowania wody gazowanej można stosować także wodę z kranu, która według Sanepidu oraz stacji uzdatniania wody nadaje się  w Polsce do spożycia bez gotowania. Estetyczny wygląd urządzenia oraz dostępność różnych modeli, pozwalają dopasować kolor i design do wystroju kuchni. Jest ono nieduże, dlatego nawet w mniejszej kuchni znajdzie się dla niego miejsce.

Ekspres składa się z obudowy, butelki i naboju. Wykonany z lekkiego aluminium nabój wystarcza na wyprodukowanie ok. 60 – 80 litrów gazowanej wody. Gdy nabój jest pusty, można go wymienić u partnerów handlowych SodaStream.

W Polsce dostępnych jest obecnie 10 smaków syropów. Wśród nich są te najbardziej lubiane przez Polaków (m.in. cola, iceTea, lemon, orange, czarna porzeczka). Syropy można ze sobą mieszać, tworząc tym samym zupełnie nowe doznania dla podniebienia. W drugiej połowie 2014 roku gama dostępnych syropów poszerzy się o nowe smaki.

Set the bubbles free

Soda-Club jest obecnie niekwestionowanym liderem w produkcji i dystrybucji systemów samodzielnego uzyskiwania wody nasyconej CO2. Firma działa w 45 krajach. Sprzedała już ponad 10 mln urządzeń. Od lutego 2014 ambasadorką marki SodaStream jest jedna z najpopularniejszych aktorek Hollywood – Scarlett Johansson. Swoją decyzję wspierania firmy Soda-Club motywuje: „Od wielu lat używam ekspres SodaStream. Często daję go w prezencie moim przyjaciołom. Przemawia do mnie promowanie prze firmę zdrowego stylu życia i zaangażowanie w ekologię. W ekspresie uwielbiam to, że dopasowuje się do moich upodobań i mojego stylu życia. To idealny produkt dla mnie. To idealny produkt dla każdego”.

Wyłącznym dystrybutorem ekspresów SodaStream w Polsce jest firma NAVO PGD, specjalizująca się w usługach dystrybucyjnych i logistycznych (w segmentach FMCG, farmaceutycznym oraz AGD). Spółka działa na rynku od 25 lat, zapewniając polskim konsumentom dostęp do produktów 50 światowych marek i współpracując z ponad 17 tysiącami sklepów. Firma Navo jest partnerem SodaStream w Polsce od 2014 roku. Dystrybucja ogólnopolska rusza 20 maja.